Miło nam poinformować, że w lutym tego roku w naszej szkole rozpoczęły się zajęcia integracji sensorycznej. Uczęszczają na nie uczniowie objęci w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Niektórzy z nich swoją przygodę z terapią sensoryczną rozpoczęli już wcześniej w innych miejscach, teraz w bogato wyposażonej w sprzęt sali będą mogli ją kontynuować.
Integracja sensoryczna (SI), jest procesem neurologicznym przetwarzania w mózgu informacji odbieranych przez zmysły z naszego ciała oraz otoczenia w celu wykorzystania ich w codziennym życiu do celowego działania. Nieprawidłowości tego procesu objawiają się występowaniem specyficznych problemów i nazywane są zaburzeniami procesów integracji sensorycznej – zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Celem prowadzonych zajęć integracji sensorycznej będzie dostarczenie każdemu uczniowi podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej przez terapeutę ilości i jakości bodźców sensorycznych wywołujących w konsekwencji poprawę przetwarzania sensorycznego dziecka. Stosowane ćwiczenia będą dobierane do aktualnych możliwości psychoruchowych ucznia. Podczas zajęć uczeń nie będzie uczył się wykonywania konkretnych czynności, lecz przez nowe wzorce ruchowe spowoduje właściwe przetwarzanie informacji sensorycznych.
Poniżej krótka fotorelacja powstawania sali.
You must be logged in to post a comment.