Z wizytą w stolicy

W dniach 11– 13.X.2023r uczniowie klasy 5e i 7b oraz nauczyciele naszej szkoły, udali się na wycieczkę do Warszawy.

W czasie naszego intensywnego wyjazdu, staraliśmy się zobaczyć jak najwięcej zabytków i atrakcji turystycznych jakie oferuje nam stolica. Byliśmy na Placu Zamkowym, przy którym stoi Zamek Królewski i kolumna Zygmunta III Wazy. Widzieliśmy Pałac Prezydencki oraz pomnik Małego Powstańca. Zatrzymaliśmy się także na Rynku Starego Miasta, gdzie znajduje się Pomnik Syreny. Udaliśmy się również na Plac marsz. Józefa Piłsudzkiego, gdzie zobaczyliśmy  Grób Nieznanego Żołnierza i poznaliśmy jego historię. Następnym punktem naszej wycieczki, było zwiedzanie Zamku Królewskiego. Udaliśmy się również do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy czas na poznawaniu zagadnień z różnych dziedzin nauki. Po męczących spacerach odpoczęliśmy w Ogrodach Botanicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wiadomo, że pobyt w Warszawie nie mógł się odbyć bez wjazdu na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki oraz odwiedzin na Stadionie Narodowym PGE. Natomiast bakcyla historii można było złapać w muzeum Powstawania Warszawskiego oraz w Muzeum Ewolucji.

Uczestnicy wyjazdu mile spędzili czas, wszystkim dopisywał dobry humor. Zobaczyliśmy wiele zabytków oraz ciekawych obiektów, które na pewno pozostaną w naszej pamięci.

Wyjazd uczniów zorganizowany został w ramach projektu – Poznaj Polskę, dofinansowany został przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę” jest częścią POLSKIEGO ŁADU.