Omawianie lektur podczas lekcji języka polskiego nie musi być nudne i kojarzyć się tylko z odczytywaniem narzuconych tekstów. Co można zrobić, aby odczarować tę z pozoru nudną czynność? „Akademię pana Kleksa” Jana Brzechwy odczarowywali uczniowie klasy 4F, którzy podczas zajęć kreatywnych z języka polskiego uczestniczyli w lekcji Kleksografii, niczym uczniowie uczęszczający do Akademii Ambrożego Kleksa przy ulicy Czekoladowej. Przy pomocy farb i pędzli oraz podanej instrukcji dzieci stworzyły kleksy, które swoim kształtem przypominały różne zwierzęta, przedmioty lub zjawiska. Zwieńczeniem pracy było ułożenie do każdego kleksa króciutkiej rymowanki o tym, co przedstawia rysunek.
Przed nami tworzenie lapbooków, które są świetną formą utrwalania wiadomości o omawianej lekturze.
Iwona Woźniak-Szymańska
You must be logged in to post a comment.