Zapraszamy do gry „Literkowe miasto”

Gra „Literkowe miasto”

Do gry potrzebne są: wydrukowana plansza, kostka do gry i tyle pionków, ilu jest graczy. Grę rozpoczyna ten, kto pierwszy wyrzuci 6 oczek. Gracze przesuwają pionki do przodu o tyle oczek, ile wypadnie na kostce. Jeżeli pionek stanie na polu z zadaniem, gracz musi je wykonać. W przeciwnym razie cofa się o jedno pole. Zwycięstwo należy do gracza, który pierwszy dotrze do mety.

Zadania obejmują materiał wielu zajęć. Są dostosowane odpowiednio do wieku dzieci. Należy tylko wybrać odpowiednią wersję zadań do wykonania.

Wersja dla pierwszoklasistów.

Zadania:

1. Podnieś lewą rękę.

2. Z zamkniętymi oczami dotknij nosa lewą ręką, a prawą rękę połóż na głowie.

3. Wymień trzy pozytywne uczucia.

4. Podziel swoje imię na sylaby.

5. Zamknij oczy. Powiedz, w jakich kolorach jest Twoje ubranie.

6. Pokaż ciałem literę „O”.

7. Podaj trzy wyrazy rozpoczynające się głoską [a].

8. Przegłoskuj wyraz „ekran”.

9. Naśladuj gwiżdżącego ptaka.

10. Podaj trzy wyrazy, w których występuje głoska [y].

11. Naśladuj upiora.

12. Podziel na sylaby wyraz „sprężyna”.

13. Wymień wszystkie samogłoski.

14. Stań na jednej nodze. Wymień trzy wyrazy zaczynające się głoską [t].

15. Podaj trzy zalety komputera.

16. Przegłoskuj wyraz „samolot”.

17. Policz do dziesięciu, robiąc przysiady.

18. Powiedz, w jaki sposób opiekujemy się ptakami zimą.

19. Kumkając, skacz jak żabcia.

20. Wymień co najmniej osiem spółgłosek.

 

Wersja dla drugoklasistów.

Zadania:

1. Podnieś lewą rękę i lewą nogę.

2. Z zamkniętymi oczami dotknij nosa lewą ręką, a prawą rękę połóż na głowie.

3. Wymień cztery pozytywne uczucia.

4. Podziel swoje imię na sylaby.

5. Zamknij oczy. Powiedz, w jakich kolorach jest ubranie jednej z osób grających z Tobą.

6. Pokaż ciałem literę „P”.

7. Podaj pięć wyrazów rozpoczynających się głoską [m].

8. Podziel na sylaby wyraz „bezpieczeństwo”.

9. Naśladuj groźny śmiech.

10. Podaj pięć wyrazów, w których występuje głoska [y].

11. Zrób zdziwioną minę. Jednocześnie wytrzymaj bez śmiechu 30 sekund.

12. Przegłoskuj wyraz „sprężyna”.

13. Wymień wszystkie samogłoski.

14. Stań na jednej nodze. Wymień pięć wyrazów zaczynających się głoską [s].

15. Podaj po trzy zalety i wady komputera.

16. Przegłoskuj wyraz „samolot”, robiąc pajacyki.

17. Z szerokim uśmiechem na twarzy policz do dziesięciu, robiąc przysiady.

18. Powiedz, w jaki sposób opiekujemy się zwierzętami.

19. Kumkając, skacz jak żaba. Następnie zamień się w bociana i stój na jednej nodze przez 30 sekund.

20. Wymień co najmniej pięć poznanych dwuznaków.

 

Wersja dla trzecioklasistów.

Zadania:

1. Podnieś lewą rękę i prawą nogę.

2. Z zamkniętymi oczami dotknij lewą ręką prawego kolana. Prawą ręką dotknij lewego ucha.

3. Wymień po trzy pozytywne i negatywne uczucia.

4. Podziel swoje nazwisko na sylaby.

5. Zamknij oczy. Wymień pięć rzeczy, które znajdują się po Twojej lewej stronie.

6. Pokaż ciałem literę „A”.

7. Podaj cztery wyrazy z „ó”.

8. Przegłoskuj wyraz „kombinezon”.

9. Naśladuj dowolnie wybrane przez Ciebie zwierzę. Osoba, która z Toba gra musi odgadnąć, co pokazujesz.

10. Podaj po trzy wyrazy, w których występują głoski [ą], [ę].

11. Mówiąc alfabet, spróbuj rozśmieszyć osobę, która z Tobą gra.

12. Podziel na sylaby wyraz „bezpieczeństwo”.

13. Wymień wszystkie samogłoski.

14. Stań na jednej nodze z ręką uniesioną do góry. Wymień pięć wyrazów kończących się głoską [ch].

15. Podaj po trzy wady i zalety komputera.

16. Przegłoskuj wyraz „ortografia”, robiąc przysiady.

17. Z groźną miną zrób dziesięć pajacyków.

18. Powiedz, w jaki sposób dbasz o siebie i innych.

19. Stój na jednej nodze przez 30 sekund. Staraj się nie ruszać i nie mrugać oczami.

20. Wymień co najmniej pięć głosek miękkich.

Życzę udanej zabawy

Aleksandra Wojciechowska